Rabu, 2 September 2009

wanita

luahan hati wanita








Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta telah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini


Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hatiBelahan jiwaku ini..


Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..


Ku wanitaaaa…
Ku wanita….
Yang hanya perlu kau faham


Oh
apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..



wahai Adamku...
dengarlah luahan hatiku...
sesungguhnya aku mempunyai naluri yang lembut
perlukan belaian kasih sayang
bukan untuk di persendakan atau dipersiakan...
jika engkau memahaminya..alangkah bahagianya hatiku...
masih ada yang sudi menduduki tahta hati ini....
tetapi wahai Adamku....
Andai bukan aku melakukan kesilapan
janganlah engkau lepaskan ammarahmu..
mungkin itu kelemahanku kerana insan itu sentiasa alpa..
bukankah Allah jadikan berpasang-pasangan untuk saling melengkapi
antara satu sama lain...
salahku bukan sedikit..engkau jua pernah melakukannya
tetapi tidakku peduli kerana rasa hormatku padamu...


wahai Adamku,
aku lahir bukan ingin disakiti atau dipukuli
tetapi untuk di sayangi dan dimanjai...
seperti Adam dan Hawa..
cintanya bertemu di alam syurga..berpisah dan bertemu kembali
bersama cinta yang tidak pernah luntur di hati...
indahnya cinta mereka....
Andai ada cinta begitu ketika ini..
akulah insan yang paling bahagia...
sanggup ku renang lautan derita kerana cinta itu membawa ku ke syurga...
Mengapa begini?
kerana Allah juga Maha Penyayang...
setitis kasih sayang-Nya telah diberi kepada kita..
walaupun setitis tetap luas maknanya kepada kita...
Aku bersyukur kepada-Mu tuhan...
Engkau lebih mengetahui isi hatiku...







Tiada ulasan:

Kata-kata hikmah dari Masruq ibn al-ajda'