Sabtu, 21 Februari 2009

bulan exam...!!


Sebelum melakukan apa-apa mesti bermula dengan bacaan nama Allah walaupun sekadar ucapkan basmalah.....bulan exam..??paling mengerikan aku..kenapa?sebab pada masa itu waktu aku sibuk dengan buat review soalan lepas sampai xcukup tido...hehehe...sebenarnya salah cara tu...
Ini tips yang boleh aku berikan pada sahabat sekalian....
1) cari paper last year
2) tengok ape soalan yang selalu kuar
3) buat latihan
4) banyak lakukan solat dan jangan sesekali tinggalkan solat wajib
5) banyak baca al-Quran,makan kismis dan kurma
6) selalu tepon mak ayah minta restu mereka (tunggu sampai mereka doakan
kita baru letak tepon tu...)
7)jangan gaduh dengan kawan2
banyak lagi tapi ni yang setakat saya ingat....
Final Exam memeng membuat hati ini berdebar-debar...
kadang2 merasakan adakah keputusan kita seperti dulu lagi atau disebaliknya...tapi kata2 itu sebenarnya hati yang ragu2 akan kemampuan kita...Kita masih ada Allah untuk membantu kita..
Ingatlah,walau apa pun terjadi Allah bersama kita...Exam last,6 mac 2009...kenapalah setiap kali pekse kelas aku mesti yang last sekali..??aku asyik tertanya-tanya....tapi tiada jawapan yang pasti.Paper miss Shasha dah lepas lega sikit...paper ustaz hairul pun dah lepas,paper tu payah gak tapi sebab dah baca...ade satu soalan yu tanya pasal origin dalam al-quran...aku perah otak ni supaya ingat pe dibaca..akhirnya kuar gak....lepas ni ade 5 paper menanti....
TBB3103-INTRODUCTION IN IT
IBM5003-MARKETING FINANCIAL SERVICES
BMM3103-FUNDAMENTALS OF MANAGEMENT
IBF4013-FINANCIAL MANAGEMENT
MAN3102-MANDARIN 1
semoga sentiasa diberkati oleh Allah...........semoga berjaya untuk semua!!

Tiada ulasan:

Kata-kata hikmah dari Masruq ibn al-ajda'